سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت بین طراحی سایت با وردپرس و جوملا در چیست؟

تفاوت بین طراحی سایت با وردپرس و جوملا در چیست؟

باتوجه به گستردگی و توسعه طراحی سایت و ساخت سایت ها می توان گفت سیستم های مدیریت محتوایی بسیاری وجود دارند که تنها تعداد اندکی از آن ها از محبوبیت برخورداند از جمله این سیستم های مدیریت محتوا مثل جوملا و وردپرس، دروپال و غیره است که در این بخش ما قصد داریم از تفاوت های  وردپرس و جوملارا برای شما بیان کنیم. در آخر این شمایید که با توجه ه علاقه و نیاز خود باید انتخاب کنید کدام سیتم مدیریت محتوا می تواند برای شما مناسب باشد.(سئو سایت , قیمت طراحی سایت)

Wordpress vs Joomla vs Drupal - تفاوت بین طراحی سایت با وردپرس و جوملا در چیست؟

 

هردو یک سیتم مدیریت محتوا هستند که توانایی طراحی سایت هایی بسیار حرفه ای و جذاب را دارند. هردو برای تولید محتوا دارای عملکرد بالایی می باشند.

همینطور می توان گفت که هردو این سیستم های مدیریت محتوا دارای افزونه ها و ماژول های بسیاری هستنند که حتی رایگان می باشند و با دانلود آن به راحتی می توانید برروی سیستم مدیریتی خود نصب کنید. حتی می توانید با کمی تغییرات در تنظیمات آن ها آنها را سفارشی سازی کنید.

هردو برروی سرور نصب می شوند و نیاز به میزبان یا هاست خاصی ندارند، حتی هزینه ای که برای این کار صرف می شود برای هردو سیستم مدیریت محتوا یکسان می باشد. برای بخش های توسعه ای مثل طراحی ، ساخت و پشتیبانی هردو سیستم یک تیم حرفه ای و قدرتمند وجود دارد.

هرآنچه که تا به اینجا بیان شد شباهت های بسیاری بود که بین این دو سیستم مدیریت محتوا وجودر دارد. دراصل می توان گفت این دو سیستم آنقدر که از شباهت های فراوان برخوردار می باشند از تفاوت های کمتری برخورداند. ولی بالواقع نمی توان از تفاوت های جود در این دو سیستم چشم پوشی داشت.

Chart use content management systems 460x460 - تفاوت بین طراحی سایت با وردپرس و جوملا در چیست؟

درواقع سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای ساخت وبلاگ ها به وجود اومده بود ولی بدلیل پیشرفت و گستردگی بسیاری که پیدا کرد برای طراحی سایت های حرفه ای (طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت شرکتی)مورد استقبال قرار گرفت. این پلتفرم بدلیل کارایی ساده ای که در بین کاربران آن دارد برای استفاده کنندگانی که در طراحی سایت مبتدی می باشند بسیار کارایی دارد. در نتیجه و قتی استفاده کنندگان از یک سیستم مدیریت محتوا بیشتر می شود نحوه پشتیبانی از آن، رفع باگ ها و آپدیت ها، توسعه قوی تر وایجاد امکانات بیشتر را برای کاربران مورد علاقه از آن سیستم مدیریت محتوا ایجاد می کند.

اما سیستم مدیریت محتوای جوملا هم مانند وردپرس همان ویژگی ها را دارد ولی برای کسانی که مبتدی هستند شاید کارکردن با آن از سختی و پیچیدگی های خاصی برخوردار باشد که کارکردن با آن کمی مشکل به وجود بیاید. از این رو برای کسانی که می خواهند تازه با یک سیستم مدیریت محتوا آشنا بشوند جوملا پیشنهاد نمی شود.

قالب سیستم های مدیریت محتوا

اگر بخواهیم از قالب هایی که در این دو سیستم مدیریت محتوا استفاده می شود بگوییم قالب های وردپرس به صورت رایگان و حتی پولی در اینترنت برای کاربران موجود است و شما حتی می توانید از این پوسته ها از طریق پنل مدیریت سایت به سایت خود اضافه کنید. و همچنین می توانید در بخش ویرایشگر به تصیح قالب مطابق با آنچه که نیاز شما می با شد تغییرات ایجاد کنید.

اما در جوملا برخلاف وردپرس دو نوع قالب وجود دارد. یکی قالب های بخش مدیریت سایت و یکی هم قالب های مربوط به بخش ظاهری سایت می باشد. اکثر این قالب ها هم مانند وردپرس رایگان می باشند و به راحتی می توتنید با بارگزاری قالب ها در سایت تنها با یک کلیک قالب مورد نظر را نصب کنید.

ParsiNIC CMS1 - تفاوت بین طراحی سایت با وردپرس و جوملا در چیست؟

افزونه سیستم های مدیریت محتوا

افزونه ها در سیتم مدیریت محتوای وردپرس بسیار فراوان و متنوع می باشند به گونه ای که حدود 36000 هزار تا افزونه مانند ساخت انجمن، ساخت فروشگاه آنلاین و نیز کارهای دیگر می توان با نصب این افزونه ها انجام دهید. نکته قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد این است که شما می توانید با تغییرات در کد های این افزونه ها آن ها را به دلخواه تغییر دهید.

اما درباره ی افزونه ها در سیستم مدیریت محتوای جوملا باید گفت که شما می توانید برای استفاده از این افزونه ها از فیلتر های جستجو استفاده کنید و از طریق دسته هایی که وجود دارد دسته مورد نظر خود مانند حمل ونقل، فرم های ارتباط یا ویرایشگر انتخاب کنید. ویژگی هایی همچون اسلایدر و غیره را نیز می توانید به سایت خود اضافه کنید.

در پایان می توان گفت که تعداد افزونه های وردپرس بیشتر از جوملا است و البته تعداد افزونه هایی هم که بروز رسانی می شوند نیز کمتر است. ولی تعداد افزونه های جوملا کمتر و پیدا کردن افزونه مورد نظر سخت تر می باشد و همچنینی برای ویرایش کدهای افزونه ها در جوملا ممکن است شما دچار محدیت باشد اما در وردپرس به راحتی این امکان رای شما وجود دارد.

امنیت در سیستم های مدیریت محتوا

بحث امنیت در وب سایت ها همیشه مورد توجه بوده، از این رو هر دو در بحث امنیت می توان گفت که به خوبی عمل می کنند اما این موضوع زمانی قابل توجه است که سیستم مدیریت محوا بروز رسانی های خود را به طور منظم دریافت کند تا امنیت سایت ها حفظ شود.